
Nienke Groenewoud – Senior Communicatieadviseur
Zonder blije medewerkers, geen blije klanten. Zij snapt ’t als geen ander. Als senior communicatieadviseur van Centraal Beheer richt Nienke zij zich vooral op interne communicatie. Ze verbindt medewerkers door alle lagen van de organisatie heen. Met het sterke merk en de gezamenlijke ambitie als grootste inspiratiebron. Door corona en nu het hybride werken zag zij de toegevoegde waarde en impact van interne communicatie in snel tempo veranderen. Ze zag kansen. En ze pakte ze. Met écht betrokken en bevlogen medewerkers als prachtig resultaat.
Matthijs Algra – Communicatiespecialist Blije Klanten
Van meest klantvriendelijke verzekeraar naar meest geliefde dienstverlener. Da’s de beweging die Centraal Beheer aan het maken is. Eén van de drijvende krachten? Deze man. Als communicatiespecialist en contentcreatief is hij dagelijks bezig om van zijn collega’s écht betrokken en bevlogen medewerkers te maken, nóg meer dan ze al zijn. Want ook hij snapt: zonder blije medewerkers, geen blije klanten. Hoe hij dat doet? Onder andere met #cbtv, waar hij eindredacteur en presentator van is.
CASE CENTRAAL BEHEER: #CBTV
We hebben het lang moeten missen: De gevulde koeken bij een verjaardag, de praatjes bij de koffieautomaat, de afscheidsborrels. Het gevoel ergens bij te horen. Medewerkers zijn door corona letterlijk en figuurlijk op grotere afstand van de organisatie komen te staan. Ook nu, nu we niet meer helemaal thuiswerken maar hybride, is de afstand nog steeds groter dan voorheen.
De impact van hybride werken op de interne communicatie is groot. Maar aan creativiteit bij Centraal Beheer geen gebrek. Zij ontwikkelden een nieuw format, met als doel: verbinden en betrekken, maar dan net even anders. #cbtv: een wekelijkse portie verregaande verbinding, business-achtige bevlogenheid en tostitips. Gemaakt vóór en dóór eigen medewerkers. #cbtv gaat over het gezicht achter de medewerkers en wat hen bezighoudt. Met een lach op je gezicht word je in minder dan 20 minuten bijgepraat over hoe het in de organisatie reilt en zeilt.
Hoe hebben zij dit aangepakt? Hoe ziet een aflevering eruit? Hoe komt deze tot stand? Wat zijn de ervaringen tot nu toe? En waarom heeft #cbtv ook na corona zijn plek in de communicatiemiddelenmix behouden? Nienke en Matthijs praten je bij. Tijdens een unieke live uitzending van #cbtv, speciaal gemaakt voor Mixed Emotions Live!