
Een waardevol merk. Wat is dat? En beter nog: hoe word je het? Volgens de BrandZ Top 30, jaarlijks uitgegeven door marktonderzoekbureau Kantar, bezitten zulke waardevolle merken 5 kernelementen: purpose, innovatie, communicatie, experience en love. En precies dat maakt ze succesvol. Kantar experts Maron en Melissa zoomen in op innovatie en experience, en hoe deze elementen jouw merk waardevol maken. Ook als deze elementen nog helemaal niet in je DNA zitten.
Het begrijpen van consumentengedrag, voor Maron van der Krieken is er niets interessanter. Niet voor niets werkt ze bij hét wereldbekende marktonderzoekbureau Kantar. Met een achtergrond in behavioural economics, vraagt zij zich voortdurend af waarom mensen doen wat ze doen. En wat ons drijft naar het ene merk en niet naar het andere.
Verhalengek Melissa Vrijbloed kun je op elk moment van de dag storen met een goed verhaal. Het liefst een menselijk verhaal, want dat is de sleutel tot een sterk merk. Met een achtergrond in de journalistiek en mediapsychologie, helpt ze bij Kantar bedrijven met het begrijpen van klantverhalen. Van ‘iets’ weten over je klanten, naar ze echt leren kennen. Dat maakt sterk.
Leuk weetje over Kantar: meer dan de helft van de ondernemingen uit de Fortune Top 500 maakt gebruik van Kantar. Want bij Kantar begrijpen ze beter dan wie dan ook hoe mensen denken, zich voelen, winkelen, stemmen, etc. Daarmee is het een van de meest toonaangevende bedrijven ter wereld op het gebied van data, insights en advies.