
Dorkas focust in zijn werk op de opbouw van een (strategische) marketingdiscipline, die een organisatie moet inspireren, activeren en daadwerkelijk sturen om meer klantgericht te werken. Tegelijkertijd heeft hij aandacht voor het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving om die klant heen. Dorkas gelooft in marketing als een zelfstandige, integrale bedrijfsfunctie, gebaseerd op solide feitenkennis over de maatschappelijke trends, de markt én de concurrentie, financieel inzicht (CLV), een sterke data/IT capability en – uiteraard – verrassende creativiteit. Dorkas is als docent o.a. verbonden aan de Executive Master of Marketing & Customer Management van TiasBusiness School.
Inspiratiesessie
Een financieel gezonder leven begint met‘praten over geld’. Een presentatie waarin Dorkas inzoomt op de achtergronden van een massamediale campagne waarmee Rabobank recent haar merkpositionering in de particuliere markt heeft versterkt. Dit door een simpele collectieve oplossing te koppelen aan een ingewikkeld maatschappelijk probleem: het belang aan meer financiële flexibiliteit en zelfstandigheid voor particuliere huishoudens in Nederland. Aan de hand van deze case zal hij inzoomen op de belangrijkste uitdagingen voor marketeers op dit moment.