menu
9 november 2017
Gigant Apeldoorn

Line-up

Op donderdag 9 november wordt het smullen. Bekijk hier onze overheerlijke line-up!

Merken bouwen

Annemarie Joosen - Marktplaats
Annemarie Joosen

Marktplaats

Marktplaats, is sinds oprichting in 1999 uitgegroeid tot de populairste website op het gebied van handelen. Elke maand heeft marktplaats 8.2 miljoen unieke bezoekers en in 2016 zijn er 30 miljoen succesvolle connecties gelegd tussen kopers en verkopers.

Annemarie neemt je mee op de reis die Marktplaats heeft afgelegd op het gebied van merkontwikkeling aan de hand van drie pijlers:

  • Sterke merk assets
  • Slimme executie
  • Juiste mensen in de bus

Sinds 2014 staat Annemarie Joosen aan het roer van het marketingteam van Marktplaats. Als Director of Marketing richt zij zich op het verder ontwikkelen van de organisatie en merkstrategie en een klantgerichte organisatiecultuur. Deze echte people manager weet iedereen enthousiast te krijgen over het bouwen van sterke merken.

Paul Rijks - Hertog Jan
Paul Rijks

Hertog Jan

Paul Rijks is sinds de zomer van 2015 brand manager voor Hertog Jan. Ja, Hertog Jan won afgelopen november een gouden Effie. Een mooie beloning voor 5 jaar consistent communiceren. Want bij Hertog Jan praten ze over bier! Paul vertelt vanuit zijn kantoor in de brouwerij in Arcen echte verhalen over echte brouwers die elke dag voor Hertog Jan met passie bierbrouwen. Paul is altijd op zoek naar nieuwe ideeën om het merk verder te ontwikkelen, en gelooft dat je consumenten veel meer kan bieden dan zo maar een fles bier. Volgens Paul moet een Hertog Jan product een ervaring zijn, van aankoop tot consumptie!

Tijdens Mixed Emotions Live laat Paul zien hoe de klantreis van Hertog Jan op alle punten de liefde voor bier bewijst. En hoe de omzet van Hertog Jan hierdoor is verdubbeld. 

Marieke de Klein - Rijksmuseum
Marieke de Klein

Rijksmuseum

Marieke de Klein is verantwoordelijk voor het cluster marketing en sales binnen het Rijksmuseum sinds 2014. Verantwoordelijk voor succesvolle campagnes als Late Rembrandt en #hierteekenen. In het verleden werkte zij voor reclamebureaus als EURO RSCG en Y&R.

Lees meer
Dries Poels - Bol.com
Dries Poels

Bol.com

Dries Poels, Manager Marketing Communicatie & Brand Management bij bol.com, is verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van het merk. Zijn team bestaat uit 16 professionals en heeft als disciplines; marketingcommunicatie B2C en B2B, brand management, interne communicatie, sociale media, contentmarketing en PR. Hiervoor was Poels acht jaar op interim basis werkzaam voor verschillende merken. Zo was hij de afgelopen twee jaar manager brand & content communications bij KPN, waar hij eerst verantwoordelijk was voor de merkintegratie van Hi naar KPN en daarna voor de verjonging van het KPN merk. Eerder was hij ook (ad interim) manager advertising bij Ikea.

Lees meer

Social & online

Aart Lensink - Content marketing
Aart Lensink

Content marketing

Aart Lensink werkte als journalist en tv-programmamaker en richtte LVB Networks op, dat inmiddels het meestbekroonde contentmarketingbureau van Nederland is. Zijn visie in een paar zinnen: Content is de beste brandstof om marketingcampagnes mee te draaien. Er wordt te veel middelmatige content gemaakt, dus: focus op herkenbare formats. Zonder distributie gebeurt er dus he-le-maal niets.

Lees meer
Huib van Bockel - Digitale marketing en media
Huib van Bockel

Digitale marketing en media

Voormalig hoofd marketing van Red Bull, Huib van Bockel, is een expert op het gebied van digitale marketing en media. Dankzij zijn diverse achtergrond heeft hij een unieke kijk op marketing in het digitale tijdperk.

Huib is zijn carrière gestart als managementtrainee bij Unilever, om vervolgens aan de slag te gaan bij MTV. Hier heeft hij waardevolle ervaring opgedaan in de traditionele en nieuwe (social) media. Van 2006 tot 2014 was Huib hoofd marketing voor Nederland, Groot-Britannië en Europa bij één van de bekendste merken ter wereld: Red Bull. Hier leidde hij een aantal spraakmakende evenementen zoals de Red Bull Air Race op Ascot en de Red Bull Soapbox Race. In 2014 kwam zijn eerste boek uit, The Social Brand, een blauwdruk voor succes in de sociale eeuw. 

Mike Hendrixen - Vertigo 6
Mike Hendrixen

Vertigo 6

Mike is oprichter en Marketing, PR director bij Vertigo 6. Vertigo 6 is een Marketing & PR bureau uit Arnhem. Mike heeft, met 15 jaar ervaring, sterke roots in de gamesindustrie. Hij was Marketing Director bij Codemasters en was in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de lancering van diverse Formule 1 games en voor de Europese herpositionering van legendarische Colin McRae games. Vertigo 6 werkt thans voor Electronic Arts, Bandai Namco, SIXT, Asus en Ziggo.

Lees meer

Customer insights

Ed Ram - Fact-based propositie design
Fact-based propositie design

Fact-based propositie design

Het ontwerpen en verbeteren van proposities is altijd goed voor verhitte discussies binnen bedrijven. Want welke product- en servicekenmerken voegen nu de meeste waarde toe voor de klant? Is bijvoorbeeld sneller, duurzamer en meer maatwerk altijd beter. Een propositie die meer waarde biedt, betekent niet automatisch meer tevreden klanten en hogere opbrengsten. Beter is dus niet altijd beter.

Lees meer
Bas Haring - Volksfilosoof
Bas Haring

Volksfilosoof

Bas Haring is volksfilosoof. Hij maakt wetenschap en filosofie voor iedereen toegankelijk en komt daarmee regelmatig op tv. Maar Bas is ook hoogleraar aan de Universiteit van Leiden, schrijver en presentator.

Lees meer

Duurzaam

Roel Welsing - Triodos Bank / Apenheul
Roel Welsing

Triodos Bank / Apenheul

Marketeer of the Year Roel Welsing was als hoofd marketing van Triodos Bank medeverantwoordelijk voor de groei van 40.000 naar meer dan 260.000 klanten in tien jaar tijd. De langlopende merkcampagne 'Volg je hart, gebruik je hoofd' heeft een Gouden Effie opgeleverd. Ook is hij bekend van het vakblad MarketingTribune, waar Roel columnist is.

Sinds 15 maart 2017 is Roel Welsing de algemeen directeur van de Apenheul. Na 12,5 jaar voor Triodos te hebben gewerkt vond Roel het tijd voor een nieuwe stap. ‘In mijn werk wil ik graag een zinnige bijdrage leveren aan de maatschappij. Dat ik dit kan doen bij een organisatie als Apenheul, die niet alleen in Nederland maar zelfs wereldwijd een steentje bijdraagt, is voor mij een fantastische kans. Ik heb er veel zin in om dit prachtige park verder te ontwikkelen’, aldus Welsing. 

Creatie & kunst

Peter te Bos - Vormgever
Peter te Bos

Vormgever

Rocker die Lowlands jaarlijks een ‘klap in het gezicht’ gaf, aldus het FD. Dat is Peter te Bos. Hij is de man die het LowLands Festival een eigen gezicht gaf en tegelijkertijd ontwerpt hij boekomslagen van bestsellers van John le Carré en Dan Brown.

Kluun - Schrijver en oud-reclamestrateeg
Kluun

Schrijver en oud-reclamestrateeg

Raymond van Klundert. Wie? Kluun! Die ken je natuurlijk van zijn populaire debuutroman Komt een vrouw bij de dokter. Maar wist je ook dat hij jarenlang als strateeg heeft gewerkt in de reclamewereld? En dat hij zijn eigen marketingbureau heeft gehad? Inmiddels heeft Kluun verschillende boeken op zijn naam staan, waaronder Haantjes, over de Amsterdamse reclamewereld, en zijn meest recente boek: DJ.

Tijdens Mixed Emotions Live neemt Kluun je mee in de marketing- en reclamewereld. Maak je klaar voor een flinke dosis humor, zelfspot en een kritische blik.

Ben Newman - Illustrator
Ben Newman

Illustrator

Ben Newman has developed a distinct aesthetic over the years; a contemporary fusion of bold shapes, bright colours and playful characters which has been described as 'bauhaus fuzzy felt.' He has produced work for a large range of clients, including the Tate Modern, New York Times, BBC Radio 4, Google and The New Yorker. His practice extends outside of commercial work into worldwide exhibitions, paintings and three dimensional collaborations. Nowadays, he spends the majority of his time collaborating on the Professor Astro Cat children's books with his longtime friend and scientist, Dr Dominic Walliman, which are published by Flying Eye Books and have been translated into 18 other languages.

Lees meer

Food

Dapp Frietfiets - Zelfgemaakte, super verse friet
Dapp Frietfiets

Zelfgemaakte, super verse friet

De Dapp Frietfiets bakt niet zomaar frieten, nee zelfgemaakte, super verse frieten van de beste kwaliteit. Dit begint al bij de aardappel, de Solanum tuberosum. Een aardappel die graag in de zon staat en ook nog eens bio is. Uiteraard is de zonnebloemolie waarin de frieten worden gebakken ook biologisch en helemaal plantaardig. Het zout kan dan natuurlijk niet achterblijven, ook biologisch en iets grover dan het gewone keukenzout. Dat vinden wij lekker! Maar geen friet zonder mayo. De frisse, volle en lichtzure smaak van de bio mayonaise maakt je frietje pas echt af. Is het al 9 november?

TODAY’SPECIAL - Wereldse broodjes
TODAY’SPECIAL

Wereldse broodjes

TODAY’SPECIAL maakt wereldse broodjes met hemelse vullingen: handgemaakte (plat)broodjes, beroemd in andere landen, maar bij ons net wat minder bekend. Van die broodjes met verrassende vullingen en toppings. TODAY’SPECIAL, opgericht door Desiré Dekker en Michel Vossenberg, zoekt de hele wereld af naar unieke smaken. Van India en Libanon tot China en Mexico. TODAY’SPECIAL tovert iedere locatie om tot een mini-festival met sfeervolle aankleding en lekkere muziek. Helemaal Mixed Emotions Live proof dus! 

Grote Taartjes - Verantwoord eten
Grote Taartjes

Verantwoord eten

Verantwoordelijke heerlijkheden! Bestaat dat? Jazeker! Melinda komt met haar Grote Taartjes jullie verleiden op Mixed Emotions Live met haar heerlijke culinaire maar voornamelijk gezonde baksels!

Melinda maakt met haar bedrijf Grote Taartjes, glutenvrije, lactosevrije en suikerarme taarten, cakejes en brownies. Zonder spijtbetuiging lekker snoepen! Kom dat proeven!